CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, September 13, 2011

Allah kan ada=)



Salam buat semua..
huu.. mnggu ni mnggu yg sgt memeningkn..
mnggu pertama start sem baru..
brmula hr bertolak ke jb.. bas rosak.. terpaksa naek bas baru.. Alhamdulillah.. bas baru sgt selesa..
hampir2 aku ingat da xley nek bas.. bibir x pernah berhnti brdoa smoge dipermudahkn sgle urusan..
kerana aku yakin pasti yg di atas sne sentiasa bersamaku.. Dia melindungiku setiap saat dan tiap ketika..
hadis ini sentiasa terbayang2 di fikiranku..

Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda yg bermaksud : "Allah berfirman (yg brmaksud) : 'Sesiapa yg memusuhi kekasihKu, maka Aku menyatakan perang kepadanya. Tidaklah seorang hamba mendekatkan diri kepadaKu dgn sesuatu yg aku lebih sukai daripada apa yg Aku wajibkan atasnya. Tidak henti2 hambaKu mendekatkan diri kepadaKu dengan amalan2 sunnah sehingga Aku mencintainya. Jika Aku telah mencintainya, maka Aku menjadi pendengarannya yang dgnnya ia mendengar, menjadi penglihatannya yg dengannya ia melihat, menjadi tangannya yg dengannya ia memegang, menjadi kakinya yg dengannya ia berjalan. Jika ia meminta kepadaKu, nescaya Aku mengabulkannya dan jika ia meminta perlindungan kepadaKu, nescaya Aku melindunginya. Aku tidak pernah teragak-agak dalam sesuatu yg Aku putuskan, seperti teragak-agaknya Aku untuk mewafatkannya sebab dia benci akan kematian sedangkan Aku pula benci untuk menyakiti hatinya."
(Riwayat al-Bukhari, hadis sahih)

Alangkah indahnya jika cinta kita hanya kepadaNya dan Rasul melebihi yg len.. Yakinlah bahawa setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya.. Dia sentiasa mendengar setiap suara yg sentiasa meminta kepadaNya..

jikalau boleh aku turut ingin menjadi kekasihNya.. segalanya dilakukan hanya untuk mencari keredhaaNya.. Ya Allah bantulah aku dalam memperjuangkan agamaku ini..
perbaikilah urusan kami..
semoge segalanya berjalan dgn baik..
tolong daku Ya Allah...


Amin..

0 comments: